Naczepy. Charakterystyka i rodzaje.
Autorem artykułu jest Olga Woronkowa
Naczepa – pojazd kołowy bez swojego napędu, uruchomiany za pomocą innego pojazdu. Zazwyczaj naczepą nazywa się część pojazdu członowego wmontowanego na ciągniku siodłowym.
Wyróżniają się następujące typy naczep:
- naczepy
- chłodnienaczepy
- rolniczenaczepy
- plandekinaczepy do przewozu kontenerów
- naczepy burtowe i inne.
Każdy z wymienionych typów ma swoje osobliwości i specyficzny obszar wykorzystania. Takim czynem naczepy chłodnie, również znane jako izotermiczne, są wykorzystywane do przewozu ładunków, wymagających szczególnych warunków termoizolacji. Dzisiaj w większości przypadków naczepy chłodnie są wyposażone w ciepło izolacyjną warstwę na podstawie piano-poliuretan. Główną zaletą tej materii jest mała waga, odporność przed gniciem i niskie wskaźniki higroskopijności.
Naczepy burtowe, łącznie z plandekami, idealnie nadają się do przewozów różnorakich nieżywnościowych ładunków, niewymagających specjalnych warunków temperaturowych, na przykład, cegły, desek, innych materiałów budowlanych, metalu.
Głównym elementem naczepy burtowej jest platforma, która wyposaża się kilkoma rodzajami burt – stacjonarną i ruchomą. Oprócz tego, na podstawie naczepy burtowej z wykorzystaniem specjalnego karkasu, plandeki oraz innych dodatkowych konstrukcji można otrzymać bardziej zabezpieczoną naczepę plandekę.
Kolejny typ – naczepa wywrotka – należy do kategorii maszyn budowlanych. Za pomocą tego pojazdu zazwyczaj przewozi się piasek, żwir, ziemie itd. Jak wiadomo, naczepy wywrotki świetnie współdziałają z innymi rodzajami techniki budowlanej, są pewne i użyteczne. Cena za naczepę tego rodzaju w dużej mierze zależy od wielu czynników, jak to ładowność, rozmiar, producent. Oprócz tego, istnieją specjalne konfiguracje takich naczep, na przykład, naczepa ziarno-wóz i inne.
Naczepy do przewozu kontenerów z kolei w większości przepadków stosują się do magistralnych przewozów kontenerów. Ze względu na swoją konstrukcję współczesne naczepy do przewozu kontenerów mogą znacznie się różnić: na przykład, są różne konfiguracje osi przyczepy, w tym liku niestandardowe, produkowane na zamówienie.
---
Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl
No comments:
Post a Comment